Crotone en Rochella Ionica in Calabrië

We zijn op zondag 24 augustus, Vader van Cees zijn 86e verjaardag, vroeg uit de veren. Om 7.15 uur zijn we onderweg. Het is zo’n 115 mijl naar Crotone, een stad in Italië. Het wordt een wisselende zeiltocht kwa wind. Ons culinaire diner onderweg bestaat uit worstjes met witte bonen in tomatensaus en een soort van Griekse salade. We proberen foto’s te maken van de zonsondergang. Er zijn haast geen wolken dus zien we veel sterren aan de hemel en af en toe wat lichten van een groot schip die voorbij vaart. En dan komt vroeg in de morgen het is 3.00 uur de wind opzetten. We stuiven door het water, kijk “now we’re talking”. We verbreken ons snelheids record, die komt nu op 10.4 knopen te staan.

Om 10.00 uur in de morgen varen we de haven van Crotone binnen. Een koffie samen met de WingIV en dan aan de slag, het is cleaning-time. Alles voelt plakkerig van het zeezout, dus ontzouten die boel. Aan het einde van de middag regelen we bij een TIM zaakje Italiaanse internet. Onderweg terug naar de boot zijn op een plein een groep jongeren aan het breakdancen, echt gaaf om naar te kijken. Ze zouden zo mee kunnen doen in het programma “So you can dance”.

De volgende dag maken we een wandeling door het oude gedeelte van de stad. Het fort domineert. Wow, wat een smalle straatjes waar overal de was wappert, zeker wasdag vandaag, en pitoreske pleintjes. ’s Avonds genieten we van een echte Italiaanse pizza. En nu woensdag 27 augustus 2014 liggen we alweer 61 mijl verder. In de haven van Rochella Ionica.

DSC_0402.JPGDSC_0565.JPGDSC_0572.JPGDSC_0575.JPGDSC_0578.JPGDSC_0590.JPGDSC_0594.JPGDSC_0595.JPGDSC_0606.JPG