Van de Balearen via Calpe en Campello naar Santa Pola

Om 4.30 uur gaat woensdag 10 juni ons wekkertje. Op naar het vaste land van Spanje, naar de Costa Blanca. Deze strekt zich uit over een groot deel van de Spaanse oostkust met lange zandstranden volgebouwd met appartementenflats en hotels. Het is al weer even geleden maar Dolfinarium Harderwijk komt langs en een aantal dolfijnen geven een showtje weg. Ze springen zo hupsakee met een boog uit het water en een aantal zwemmen met onze boot mee vlak voor de boeg.

Pas om 19.30 uur plonzen we ons anker vlak naast de haven van Calpe in het water. Echt een A-locatie met uitkijk op de grote kalksteenrots Penjal d’Ifac. De volgende dag zeilen we naar Campello Het is zwaar bewolkt en de Rondals maken overuren door de zeer wisselvallige wind. Van 4 knopen in no-time naar 24 knopen wind = windkracht 6. Denk je net, dat schiet lekker op, valt tie weer weg.

Onderweg zien we Benidorm in grijs gehuld aan ons voorbij trekken. Met van die wolkenkrabbers die de 2 stranden overschaduwen. De badplaats doet eerder denken aan Manhattan dan aan het vissersplaatsje dat het ooit was in de jaren 50. Aan het einde van de middag liggen we in de haven van la Campello. ‘s Avonds heerlijk uit eten in een leuk uitziend tentje waar een Belgische kok de sterren van de hemel kookt. En dan ben ik de volgende dag mijn telefoon kwijt. Ik bel met Cees zijn mobiel naar mijn nummer. Getsie, op de Beau horen we geen gerinkel, maar dan…. wordt tie opgenomen, mijn telefoon, door een Nederlands sprekende mevrouw en dat in Spanje. Ze zit heel toevallig even op het nog niet geopende terras waar we gisteren hebben gegeten en waar dus mijn zwarte rugzakje nog hangt. Lucky for me. En nu weer een dag later liggen we, na een zeildag met heel veel wind in de haven van Santa Pola. Er is veel veranderd sinds we hier geweest zijn 4 jaar geleden.